søndag den 29. januar 2017

ÅH jeg vil have mer...

af det vejr vi har haft de sidste to dage - sol - for hvor det bare var et skønt vejr i fredags og i går. Så Jack og jeg var ude i haven og lave lidt, bare sådan lidt kratten i jorden, rive grene væk og fjerne nogle af de kedelige indtørret blade fra Hostaerne. Så dejligt at mærke solen bage på kinden og det begynder langsomt at krible inden i os begge, for fornemmelserne for forår ligger inde i kroppen og venter bare med længsel på at det snart er så vidt.

Men jeg tænker at der sikkert er mange der føler sådan.

Og så hvad er det nu for nået. Søndag, og vejret er bare til at blive trist af, ja rigtig trist, for to dage med det bedste vintervejr, er der i dag et vejr som bare er så gråt, disset og det små regner - slet ikke noget udevejr.

Så er det bare så godt at foråret kan hives indenfor i form at mange forskellige løgplanter. Lige nu er det Perlehyacinter der er et hit hos mig, og vi har en potte stående på spisebordet, så man kan sidde og se på de små søde og smukke blomster den har, Små lilla klokker, som "hænger" på rækker og spidser til i toppen.

Åh sikken glæde de kan skabe og de kan næsten få en til at glemme at det stadig er vinter og 5 dage ud af syv dage er grå triste dage. Så¨det er med at suge til sig og huske at det er de små ting som har betydning og efter regn kommer der sol. :-)









God søndag til jer alle herfra
Knus
Jack og Kirsten

8 kommentarer:

  1. ...også god søndag til jer - ja, gudskelov for alle de små potter med forårsløg :-)

    SvarSlet
  2. Så fandt jeg dig igen...du må være smuttet ud af min blogroll dengang jeg havde bøvl med den.
    Får dig sat på den igen næste gang jeg sidder ved pcen (mobilen bruges lige nu.)

    SvarSlet
  3. Hej Kirsten
    Det er fine billeder du har taget af perlehyacinterne. Selvom foråret ikke er lige om hjørnet, så ved vi jo, at det snart kommer.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet
  4. Det er skønt med de små forårsbebudere på inde og ude - det er med at nyde dem!

    SvarSlet
  5. Uha det kribler lidt for os alle at komme i haven, dog er jeg nu glad for det ikke begynder at vokse endnu, har lige lidt beskærearbejde..
    Har tilsluttet mig til dig, ved ikke hvorfor jeg ikke har fået det gjort tidligere.
    Du har virkelig været flittig på tasterne.
    Venligst
    Henrik

    SvarSlet
  6. Flotte billeder :-) Det er dejligt at man kan "snyde" lidt mens vi venter på forår, men heldigvis er det lige om hjørnet :-)
    Med venlig hilsen
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  7. Kære Kirsten og Jack
    Vi har samme trang til det lyse og solrige vejr. Når det ikke altid kan lade sig gøre, er det som du skriver, en velsignelse at få smukke blomster ind på bordet. Perlehyacinter er så smukke, og dine billeder er helt vidunderlige at kigge på. Jeg plejer at sige jeg elsker alle årstider, men der er bare INTET der slår følelsen man får indeni, når man kan mærke foråret er på vej. Det gør noget ved både krop og sjæl.
    Tak for et skønt indlæg.

    Mange Knus Lone <3

    SvarSlet
  8. Skønne billeder af perlehyacinterne. Det får det til at krible efter mere. Nu må vejret også snart vende, så vi rigtig kan komme ud og nyde haven. Hyge herfra til dig og Jack med ønsket om en skøn havesæson.

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten