onsdag den 24. januar 2018

ovenover de mørke skyer

skinner solen. Det er dejligt at tænke på i de her dage, hvor de regner, er diset, blæsende og vandkoldt.
Heldigvis så ser vi da solen engang imellem, men der går bare lidt for meget tid ind i mellem.

Men uanset hvordan vejret arter sig, så er vi ude og inspicerer hvad der sker i bedene.

Mange løgplanter er begyndt at presse deres blade op af jorden, og var det ikke fordi at det er så vådt, ville man kunne se jorden give sig - :-) sludder selvfølgelig kan man ikke det. Men det er da en dejlig tanke.

Men noget mere end grønt er der at se. Ikke meget men alligevel så meget at det skabe en glæde hos mig. Den første vintergæk. Lidt forkommen, men køn er den.


Den første er altid noget særligt - det er glæden og det at mærke at det begynder lige om lidt, alt det som jeg længes efter.


Men heldigvis kan man jo også købe sig lidt blomster glæde - et bundt Tulipaner og Hyacinter - dejligt.

Tingene begynder iøvrigt at falde i hak. Der er store forandringer undervejs og heldigvis er det fortsat de gode forandringer. I sidste uge skulle jeg træde for rehabiliterings teamet med henblik på en fleks ordning. Efter at jeg blev rask meldt i marts sidste år har der ikke været nogen fremgang, nok mere den anden vej. Dette har betydet at jeg ikke har kunne varetage mit arbejde i fuldt omfang, så jeg har sammen med min arbejdsgiver og kommune arbejdet henimod denne her ordning. Teamet indstillede og i dag kom afgørelsen. Fra den 1. februar 2018 er jeg i en midlertidig fleks ordning, hvor jeg er på arbejde i 20 timer men har 10 timers effektiv arbejde. Det har været en svær proces, men jeg har heldigvis oplevet støtte af kollegaer og familie. Så jeg kan kun sige at jeg er blevet behandlet så godt. Og det er jo dejligt når det er svært

Der er sikkert nogen der tænker er det noget at være glad for  - ja kan jeg kun svare, for jeg må bare erkende at jeg bliver mere syg hvis jeg skal arbejde 37 timer og det er jeg ikke interesseret i, da jeg synes følgerne af depressionen har givet mig nok af udfordringer. Der har været mange undersøgelser, erklæringer, beskrivelser og alt hvad der kunne bruges er blevet brugt.

Men ellers går det stille og rolig. Vores barnebarn trives og den lille familie i Klarup har det godt.

Jeg håber at I har det godt og om lidt er det februar - dejligt at tiden går forholdsvis hurtig.

Kh
Jack og Kirsten




8 kommentarer:

  1. Kære Kirsten.
    Hvor er jeg glad for at hører, at der er kommet mere ro på din arbejds situation. Det må helt sikkert være en lettelse. Er sikkert på at vejen har været lang og hård, men det er helt sikkert bedre, end at du bliver mere syg af ikke at kunne være på fuld tid. Glæder mig så meget til at se dig igen på grundlovsdag.
    Hilsen Heike

    SvarSlet
  2. Hej Kirsten
    Hvor dejligt at høre, at der kan blive ro omkring din arbejdssituation, tillykke med det, hvor er det dejligt for dig. Mon ikke det hele så bliver meget bedre, især nu hvor det snart er havesæson igen, så du og Jack rigtigt kan komme i haven.
    Knus

    SvarSlet
  3. Dejligt at det hele begynder at flaske sig for dig. Håber så meget for dig at den nye ordning kan være med til at det hele går den rigtige vej... og dejligt at finde lidt forårstegn.

    SvarSlet
  4. Hvor er det dejligt at du har fået den ordning, så kommer der nok lidt mere ro i dit hoved, når ikke længere skal spekulere så meget på det. Det er dejligt med de små spirer der titter op, man bliver så glad.
    Rigtig god dag til Jack og dig.

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  5. Dejlig med en afklaring 😀
    Den første vintergæk og den første eranthis er bare så dejlige, jeg plukker ikke så mange blomster ind, jeg nyder dem mere i haven, men den første eranthis og vintergæk kommer altid ind.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  6. Tillykke Kirsten ☺ med tilkendelse af en fleksordning. Nu kan du slappe af og nyde foråret og selvfølgelig dit lille nye barnebarn. Kunne du mærke jeg tænkte på dig i går ? J eg var et hurtigt smut igennem Sønderjylland og gjorde hold i Tønder for at få noget at spise. Vi besøgte den skønne Cafe Engel ☺ hold op hvor var der fint og hyggeligt.
    Jeg håber snart at vi ses, men det bliver jo nok ikke før Grundlovsdag.
    Stort varm knus fra mig og Alma til jer alle 3.

    SvarSlet
  7. Tillykke med fleksordningen - det giver dig nok en masse ro :)

    Det er en dejlig tid vi går i møde - selvom de jo har lovet hård frost i næste weekend.

    SvarSlet
  8. Jeg håber snart at vi ses, men det bliver jo nok ikke før Grundlovsdag.


    Royal1688

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten