torsdag den 5. november 2015

Dejlige forberedelser t.. ....h....

Jeg elsker forår, hvor alt starter med alt det nye der kommer der
Jeg elsker forsommeren hvor alt er frodigt, grønt og jeg kan glæde mig over at sommeren er på vej. Jeg elsker sommeren med sol, varme, lune dage og blomster der viser deres fulde blomster pragt.
Jeg elsker sensommeren for at den fortsat er dejlig med alt hvad den kan.
Efteråret elsker jeg når den viser sig med den flotte røde, orange, gule, brune farver og vejret er fortsat godt.

Og så elsker jeg denne tid, hvor jeg inde i mig selv nynner dejlige sange, som vi ikke synger endnu, som heller spilles ikke i radioen endnu.

Det er forberedelsen´s tid med at lave en masse dejlige ting til Julehaven, hemmeligheder af forskellig art og alle de sjove ideer der opstår undervejs, som måske bliver omsat til virkeligheden.
Planter af forskellige typer bliver plantet, men dette kommer senere når jeg viser det færdige resultat af mine forberedelser. Min julehave er ikke så stort et område, men det er dejligt at se på.

Men jeg vil gerne dele nogle mine hemmeligheder med dig.


Julebukken er en tradition her i vores hjem, så den skal også med i år.


En af julesækkene, krans med røde bær og meget andet godt er i denne store kurv.




Fint hø ude fra bondemandens marker, som bliver brugt meget i det jeg går og laver lige nu.


Hø samlet med en nylonstrømpe til en stor bold, som derefter iklædes den fine mos. Det hele holdes sammen med hjælp af grøn ståltråd.


Den færdige mosbold, som skal bruges sammen med noget andet.


Skål tildækket med lidt jord, mos, grene fra elletræ, hyacinter som forhåbentlig blomster med hvide blomster. Pilekronen, som jeg kalder den, har jeg fletter for en del år siden, så endelig kan den komme frem igen og blive brugt


Elsker hyacinter og jeg næsten ikke få nok af dem. Jeg har dem både ude og inde. De dufter herligt. De er indbegrebet af jul i min verden.


Kogler fra Blåvand, stjerner og masse af bånd, som sikkert også bliver brugt den næste tid.

Har du nogle hemmeligheder som du i øjeblikket arbejder på?

Kh.
Jack og Kirsten


6 kommentarer:

  1. Hvor smart at komme hø i en nylonstrømpe og så mos rundt om. Sidste år brugte jeg en gammel fodbold til en stor moskugle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rita. Jeg har ikke prøvet at bruge en fodbold, men jeg synes at det let at forme hø i strømpen, og en ener strømpe har de fleste af os liggende, eller er de billige at købe.
      Så jeg synes også selv at det er en smart ide
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  2. Sikke et dejligt indlæg du har lagt ind Kirsten. Du har så meget ret. Nu er det en fantastisk tid og julehaven forberedes. Den ultimative hygge tid, inden tre måneders hård slid om vinteren med kulde og sne kommer.
    Helt fantastisk ide med den mosbold. Det har jeg aldrig tænkt på med en nylon strømpe. Super smart. Det må blive en ide der tyv stjæles :-)
    Rigtig fantastisk dag og fortsat hygge med forberedelserne.

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte.
      Du er hjertelig velkommen til at bruge ideen så du tyvstjæler ikke noget her.
      Ja det er en dejlig tid som du selv skriver med den bedste form for fællesskab for de fleste af os.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  3. Hej Kirsten.Ja !!! det er en dejlig tid vi går i møde med alle juleforberedelserne.
    Elsker også at pynte op og lave dekorationer med min blomsterveninde.
    Det bruger vi en hel dag på.
    Rigtig god ide med den bold med mos på......................det må jeg lige huske.
    Rigtig god weekend knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jette.
      Nej hvor hyggeligt at gøre det en dag sammen med en god veninde. Det kan jeg bare tænke at det er rigtig hyggeligt.
      ja den med bolden er god, nem at lave og kræver ikke meget, så bare brug ideen hvis den stor på mosbolde i år.
      Kh.
      Kirsten

      Slet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten