mandag den 24. oktober 2016

Kan jeg plante solskin og kan jeg plante smil

det tror jeg ikke, men jeg tror at jeg kan plante glæde, for det er det jeg mærker, når frø bliver til små planter, som på et tidspunkt kan komme i jorden.
Alt det kan nu ske, for det lille gartneri er færdig. Drivhuset, ved siden af potteskuret blev færdig her i weekenden og i søndags fik vi samlet reolerne, som Jack og jeg har fyldt op med stiklinger af forskellig slags.





Vejret i dag har jo bare været så herligt, så vi brugte eftermiddagen til at stille på plads, flytte en stol ind i drivhuset, så Jack også har et sted mere at sove og et gammelt bord, blev slæbt derned, så det kunne blive hyggeligt. Indtil videre har jeg valgt at have reoler på den ene side, men jeg tænker at der næste forår sikkert kan blive behov for flere hylder, men det må jeg se, hvordan det ser ud på det tidspunkt.




Og som I kan se så har Jack fået sig en plads. Min mor havde købt to af de her stole. Fine stole, som intet fejler, så det er et røverkøb som hun gjorde i den genbrugsforretning hun var i.
Så hvis jeg er heldig, kan jeg måske få lov til at sidde der, og drikke en kop kaffe. Men jeg har jo også min Faxe ølkasse, den kan også bruges.



Han er nu heldig og lidt forkælet den kære Jack





Men jeg synes det er blevet rigtig godt og det fine drivhus passe så godt sammen med potteskuret og området.

I slutning af denne uge, kommer der forhåbentlig et træ, som jeg skal plante i bedet langs med stakittet. Oprindeligt var der planlagt og bestilt Spidsløn, men producenten synes ikke at de er fine til salg, så der er taget et nyt valg nemlig en Kejserlind.

Så jeg kan nu sætte fluetegn ved alle de projekter jeg startede i begyndelsen af juli. Så nu skal der bare nydes, sysles lidt og måske lægges planer for næste år. Ikke store, nej slet ikke, men bare nogle enkelte.
Der er et lille projekt, som jeg vil lave og det er til min kære mand. Han ved det selvfølgelig ikke, og jeg kan sagtens skrive det her, for han læser ikke med. Men jeg vil lave en slags udeseng, som skal stå i det bed, hvor Kejserlinden skal plantes. Så når han kommer hjem i den lyse tid, kan han tage sig en lille lur der i halvskygge :-). Men det skal jeg nok vise mere af til foråret .-)

Jeg håber at I alle det godt og kan nyde noget af det gode vejr. Det gør Jack og jeg
Knus til jer alle
Jack og Kirsten.









12 kommentarer:

  1. Hvor ser det skønt ud jeg kunne godt tænke mig at låne Jacks plads i stole ,så en krus te og en god bog perfekt! Du har været meget aktiv. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er hjertelig velkommen og jeg vil også gerne servere en kop the
      Det er godt at have pladser rundt omkring både ude og inde
      Knus

      Slet
  2. Det ser så hyggeligt ud, Kirsten! Og godt at høre at Jack har en ordentlig stol at ligge i; det er vigtigt for en westie med gode sovepladser :-) Gad vide om Jack ikke også bliver glad for udesengen ...;-)
    Kh Nana / www.mitlandliv.dk

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana
      Jo jeg tænker at han nok også vil indtage liggepladsen både med Egon og uden
      Jeg er glad for du synes det er hyggeligt
      Jeg kan godt lide at have de små steder hvor man lige kan trække sig lidt tilbage
      Det er vigtigt at holde standarden når vi snakker om Jack
      Knus Kirsten

      Slet
  3. Det ser sørme blevet et hyggeligt drivhus og dejligt med en siddeplads. Flot murstensgulv:) Har du lavet stiklinger nu?

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne
      Tak for din søde kommentar
      Nej jeg lavede stiklinger for ca 11/2 måned siden. Om man kan nu ved jeg ikke men det man da prøve af
      Indtil nu er det primært storkenæb jeg har lavet det af og det går fint med dem
      Gulvet er lagt af min far som havde nogle gamle klinker liggende
      Knus

      Slet
  4. HVor skønt med et lille gartneri, hvor du kan plante glæde som uundgåeligt bliver til smil:-) Et rigtig dejligt arbejdsområde du har fået!
    Arh men hvor er det hyggeligt med Jack ved din side - og godt at du har Faxe-ølkassen så du kan sætte dig og hvile benene lidt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Lisbeth
      Jeg er glad for du kan lide det lille gartneri med potteskur og drivhus
      Jeg glæder mig rigtig til at komme i gang
      Er så småt begyndt at binde kranse ned i potteskuret
      Det er hyggeligt, og jeg tror også at Jack synes det
      Ja det er godt at jeg har ølkassen både til at sidde på når stolene er optaget og når jeg sidder rundt omkring i haven og klipper stauder og andet
      Knus
      Kirsten ☺️

      Slet
  5. Kære Kirsten.
    Du planter da både smil og solskin hver dag, til glæde for alle os der læser med på din blog.
    Hvor er det blevet fint med drivhuset og den heldige Jack der får lov at få husets bedste stol :-)

    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  6. Kære Kirsten.Du kan da begge ting.Og hvor er der bare blevet fint i dit lille drivhus........og Jack har da allerede fundet sig en et godt hvilested.
    Nu kan du rigtig nyde dit lille gartneri.Det er bare blevet så flot det hele.
    Synes du har fået lavet SÅ meget det sidste stykke tid.Godt gået.
    Rigtig dejlig dag knus Jette

    SvarSlet
  7. Kære allarsødeste Kirsten, du kan da plante det hele og jeg står gerne i kø for at få en aflægger :o) Hvor er det lille gartneri altså bare blevet så skønt. Nu har du alt hvad du drømte om først i Juni, det er altså godt nok gået stærkt og det ser så flot ud.
    Jack han skal da have den bedste stol, det er da klart :o) og hvor han bare ser ud til at hygge sig.
    Kæmpe kram og masser nus til lille Jack.

    SvarSlet
  8. Jamen Kirsten kom lige til at smile så jo du kan plante sol og glæde....hos mig. Så fint dit drivhus står imod storm og andet godt.
    Håber du må få en skøn novemberdag...kh. Grethe længe siden jeg har været på blogger .pga. Sygdom.

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten