fredag den 26. juni 2015

Tre ugers sommerferie

Så er jeg starte på min sommerferie. På mine liste over ting jeg kan beskæftige mig med i min ferie står der øverst op på listen følgende ting.

1. Besøge fru Pedersens have.
Det har jeg talt om længe og nu skal det altså være. Det glæder jeg mig til, for jeg har fulgt hende og hendes have lige siden jeg begyndte at læse blogs. Hun er en af mine favoriter, så det er bare med at komme afsted.

2. Forhåbentlig høste nogle af mine afgrøder. f.eks. plukke jordbær fra min jordhimmel. Der er bær og der er en del selvom planterne er indkøbt og plantet i år. Men sol og varme skal der lige lidt til før det grønne bær bliver til et rødt bær.
I maj var jeg igang med et lille projekt. Jeg ville lave mig en himmel af jordbær. Jeg var træt at diverse uhumske killersnegle  guffede mine jordbær, og så inspireret af diverse sider på det store net, besluttede jeg at lave mig en jordbærhimmel. Så er det kun fuglene der spiser dem, hvis de kan komme til.

Om det virker vil tiden vise.

Min jordbærhimmel ser sådan ud.


Det er et stativ jeg har monteret på det ene højbed, og så har jeg skruet 10 kraftige kroge op i de fire overlæggere. Derpå hænger der ganske almindelige spande, hvor der er boret små huller i bunden, så vandet kan løbe væk. I hver spande er der plantet to jordbærplanter, som hedder Polka.
Så skulle Jack også lige med på billedet.

Tæt på ser det således ud:


Billedet er ikke det bedste, men jeg synes at man kan se bærene og princippet med jordbærhimmel

Så det bliver spændende at se hvordan det går de næste uger når sommeren nu skulle komme i næste uge.

3. At hygge sammen med familie, Jack og venner.
Det er lige så vigtigt og jeg håber at der bliver tid til grill i haven, spise lækkert mad i driveren og


Spise is. Det hører med til en sommerferie.

Har du snart sommerferie? og hvad er dine planer for den. Det kunne være rigtig hyggeligt at høre hvad I andre skal i jeres sommerferie og sommeren generelt.




6 kommentarer:

  1. Held og lykke med din jordbærhimmel, ak ja, de gode bær vil man gerne beholde for sig selv :-)

    SvarSlet
  2. Held og lykke med din jordbærhimmel, ak ja, de gode bær vil man gerne beholde for sig selv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Sussi.
      Tak og jeg håber også det kommer til at gå godt. Ellers må jeg bare finde på noget andet som jeg kan glæde af i min himmel. Men heldigvis kommer sommeren indenfor de næste dage, og så jordbærene nok få farve
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  3. Er lige blevet gjort opmærksom på din blog af Linda fra Casa Asti.... jeg lægger dig på min blogliste :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Esther.
      1000 Tak
      Du ryger også over på min liste :-)
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  4. Så fik vi endelig billeder af din jordbærhimmel, hvor er det en god ide :o) nu håber jeg du får så mange jordbær at du kan proppe dig og ferie gæsterne :o)
    Her skal ferien nydes i kolonihaven og måske hvis vejret er til det en lille sejltur..og så skal der da masser af is og hygge til :o)
    Kh Linda

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten