søndag den 13. december 2015

13. decmeber - 3. advent - en særlig stjerne

Kalenderen er brudt, men årsagen er enkel. Sammen med nogle rigtig gode venner tog vi en lille weekend tur til Lübeck.

Vi havde en rigtig hyggelig tur sammen med masse at snak, grin, god mad og glühwein. Vi fik set masse som hører til julemarkedet i Lübeck. At tage en sådan en tur kan have mange årsager men i bund og grund er det jo reelt at være sammen med nogle mennesker som har en stor betydning i ens liv.

Men i går aftes da vi gik rundt i Lübeck små stræder, torve og indergårde var der foruden en masse, noget jeg simpelthen blev trukket af. Et skær af lys mørket, som var så behagelig at se på. Et utrolig flot lys.
Jeg fandt ud af at lyset kom fra en stjerne, ikke en helt almindelig stjerne - men en Herrnhuter Stjerne. Her i Danmark bliver den af mange kaldt Christiansfelder Stjerne, men det er ikke helt korrekt. Den hedder en Herrnhut Stjerne - og laves i Tyskland.  Du kan læse mere hvis du er interesseret via dette link https://christiansfeldcentret.kolding.dk/Byen/brodremenighedens-adventsstjerne




Disse stjerner svævede over den kirkeplads, hvor der var et lille marked, med mange forskellige egns madvarer- ost, brød, frugtvin, forskellige slags pølse.
Er de ikke bare flotte.

Så jeg kunne ikke lade være. For som de fleste nok har opdaget så har jeg et eller andet med stjerner. Jeg måtte have min egen Herrnhut stjerne med hjem. Jeg ville egentlig have købt to af forskellig størrelse, men de havde kun den ene i farven hvid, så jeg må bestille en over nettet.




Min lille Herrnhut stjerne er kommet op at hænge ved havedøren. Og jeg synes at den er så smuk og enkel.

Jack og jeg vil ønske jer en fortsat god 3. advent.
Kh.
Jack og Kirsten




12 kommentarer:

  1. Julemarked i Lübeck lyder hyggeligt! Og din stjerne er fin :-) God søndag aften til både dig og Jack!
    Kh Nana

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana.
      Det var hyggeligt og jeg er glad for at du synes at stjernen er fin.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  2. Kære Kirsten
    Det lyder som en hyggelig weekend, en af dem man kan leve længe på.
    Flot stjerne, du har fået fat i, jeg må lige læse lidt mere om den.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth.
      Ja det har det været og den kan der leves længe på i en travl hverdag.
      Ja stjernen er rigtig fin og historien er meget spændende.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  3. Kære Kirsten Det lyder aspx en alletiders dejlig tur til Lübeck. Stjernen er aldeles vidunderlig. Den kan jeg godt forstå, at du faldt for. God aften til dig og Jack og manden ;-) kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina.
      Jeg er glad for at du synes stjernen er vidunderlig for det syntes jeg også selv.
      Turen var rigtig god og hyggeligt. kan anbefale turen til andre hvis de kommer den vej
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  4. Kære Kirsten.Det lyder til at i havde en skøn tur til Lubeck.........noget tid siden jeg har været der.
    Dejligt med et lille afbræk fra hverdagen.
    Og din stjerne er bare SÅ smuk.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Kære Jette.
      Det er dejligt med et afbræk i hverdagen, det kan vi leve længe på.
      Og ja stjernen er så fin, kigger på den hver gang jeg kommer forbi eller lukker hunden ud. Den skinner så flot.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  5. Smuk stjerne. Jeg kan da godt forstå at du måtte have sådan en med hjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rita, ja den måtte jeg have med mig og hvis de havde været i hvid - den var udsolgt - havde der også været en storbror med.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  6. Hej Kirsten, hvor er din stjerne smuk, det er skønt med sådan et lille afbræk fra hverdagen.
    Jeg var en tur i Kristians Stad, i weekenden :o)
    Kram fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder til at det har været en god tur kære Linda. Så du har også haft et afbræk i hverdagen - skønt.
      Ja stjernen er smuk og jeg er rigtig glad for den.
      Kh.
      Kirsten

      Slet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten