torsdag den 21. januar 2016

den besværlige glæde

er dagens overskrift og måske også en mærkelig overskrift vil nogen sige, og gad vide om man overhovedet kan skrive sådan. Men nu er det ikke mine dansk kundskaber jeg vil skrive om i dag, men at der er noget som skaber så megen glæde for mange, men også skaber en besværlig hverdag for mange, når det står på.

I har sikkert fundet ud af hvad jeg tænker på - nemlig sne - snow - schnee.

Og ja det skaber da mange problemer både i forhold til veje, arbejde, huse, dyr og mange flere forhold. Men jeg synes at dagen bliver mere lys, det hele ser ikke så gråt ud, og ja jeg synes også at jeg bliver gladere af det, selvom jeg synes det så koldt, at det går nærmest igennem marv og ben.

I går havde jeg set en lille rasteplads, som ligger i udkanten af et større skovareal, så jeg havde planlagt at jeg i dag ville holde ind og tage billeder af træer, grene, kaprifolien, rimfrosten og sneen.

Desværre er kameraet løbet tør for strøm, så mobilen måtte igang.










Sneen som ligger på grenene, er ikke er fra i dag, men ser nærmest ud som skum fra sæben. Og jeg kan også undre mig over hvordan det kan blive hængende som det gør, fordi jeg umiddelbart tænker at tyngdekraften ville bevirke at det ville falde ned fra grenen og træerne. Men det har sikkert noget at gøre med at vi har så lave frostgrader - i morges 13 grader, så det var koldt - at det kan blive hængende, fordi det er frosset fast på grenene. Eller er der andre forklaringer?

Jack og jeg håber at I alle har haft en god dag, og I ikke har haft det alt for koldt derude.
Kh.
Jack og Kirsten


12 kommentarer:

  1. Flotte billeder du har taget med mobilen i dag. Du har jo ret, det er utroligt smukt, men kan også være meget besværligt. Koldt er det i hvert fald, men vi vil nyde det smukke syn, så længe det varer.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, kære Lisbeth man kan hurtig glemme at det er sværligt når man kigger på landskabet, træerne og generelt alt, når det hele er så smukt pakket ind.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  2. Magisk verden - fortryllende eventyragtigt. Lyst og dejligt tørt.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ingeborg, det har du så ret rigtig i.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  3. Wonderland! Det er så smukt med rim og sne! Jeg overlader som regel det besværlige til bondemanden, og så tager jeg mig af det der med at nyde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. griner, ja det drejer sig om at have en ordentlig aftale om de der ting. Godt at du kan nyde det har jeg heller ikke besvær med
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  4. Hej Kirsten!
    Smukke billeder! jeg elsker også synet i disse dage:-) men hader at skrabe sne;-)
    Ha en god dag!
    Hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kan jeg godt forstå du gør, jeg har heldigvis en garage, så det er ikke aktuelt, for jeg hader det også, det gør ondt i fingerne.
      Men det er så flot i de her dage.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  5. Hejsa Kirsten.
    Gude smukke billeder du har taget. Hold da helt op det ligner jo noget fra et eventyr. En troldeskov ville min den mellemste sige.
    Du har virkelig fanget stemningen og ja sne er yderst besværligt men giver det smukkeste lys man kan tænke sig. Som du skriver, dagene bliver bare lysere med sne...

    Rigtig skøn fredag
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Charlotte.
      Tak jeg er glad for at du kan lide billederne, så der var en helt bestemt stemning på den lille plet, så jeg prvede at fange den, jeg havde taget andre billeder hvor der var knopper fra kaprifolie, men de blev ikke gode.
      Fortsat god fredag til dig.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  6. Meget flotte billeder.
    Jeg tror det er pga. frosten at mange grene stadig er hvide og smukke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Esther.
      Godt at frosten holder lidt endnu for det er så flot.
      Kh.
      Kirsten

      Slet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten