tirsdag den 23. februar 2016

Solkrans

er det nok ikke helt, men tæt på.
Mine mange tete a tete narcisser var jo egentlig beregnet til udendørs brug, men vejret har ikke lige været til sådanne skrøbelige gevækster. Så har de været sat rundt omkring i vores hus.

Men varmen i rummene har en tendens til at de hurtig er ovre, hvilket jeg synes er lidt ærgerligt.

Derfor valgte jeg i søndags at klippe de mest triste væk og samle dem sammen med små buketter med de fine små brudeslør, som står i den hvide buket, som jeg viste for godt en uge siden.

Jeg fik lavet en krans af små sole - en solkrans. Dejlige gule - orange nuancer samlet i en krans med hvide små blomster. Dejligt med en krans af sol, nu hvor forkølelse og andet skidt for en til at holde sig til sofaen.







De er ikke så vanskeligt, som jeg havde troet, at lave en krans af narcisser og brudeslør. Jeg lavede en krans af grønt ståltråd, hvor jeg brugte tre stykker. Disse blev samlet med tyndt sølvtråd, som jeg også brugte som vinsel tråd i bindingen.






Derefter blev narcisser og de små hvide blomster bundet til ståltråden. Man skal dog skal man lige være opmærksom på at narcisser væsker en del fra deres stængel, men det kan tørres væk. Hvis man ikke kan tåle den saft på huden vil et par hansker hjælpe eller man må tage en anden blomst.



 

en solkrans er færdig 


den virkelige sol skaber lange skygger 


En herlig duft af narcisser....

Kh.

Jack og Kirsten.

22 kommentarer:

  1. Hvor er det en yndig krans, som lyser af solskin og forår. Er sikker på, at den vil tørre pænt og dermed holde længe.
    Håber det går fremad med Jack.
    De bedste hilsener
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten.
      Tak jeg er glad over du kan lide den. Var noget usikker på at det overhovedet kunne lade sig gøre i forhold til det lille blomsterhoved og den nogen lidt tykke stængel.
      Jeg håbet også at den vil efter tørringen fortsat vil være lige så køb, for den stråler virkelig der hvor den ligger. Og når solen stråler fanger den kommer der et helt skær over den.
      Åh Jack han har det godt, hvis vi lige ser bort fra at han har lidt svært ved at affinde sig med den kostforandring. Han klør sig ikke så meget mere som før og pelsen omkring poterne er ikke så misfarvet længere. Så jeg er spændt på om dyrlægen også synes det samme.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  2. Ja men sikken dog en dejlig solkrans du der fik lavet. Den lyser flot op.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lisbeth.
      Tak er glad for at du kan lide den lysende krans. Den ligger i stuens vindueskarm og lyser op, og når solen skinner på den lyser den helt op som en lille sol.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  3. Lækker krans som lyser af sol og forår! Og flot i din header!

    SvarSlet
    Svar
    1. og flot nyt layout - helt forårsagtigt!

      Slet
    2. Kære Frede.
      Tak fordi du kan lide mit nye layout og hovedbilled. Jeg fik mod til at lege lidt med det hele - bliver noget nervøs når jeg går igang med sådan noget - så lige pludselig var den bare der hvor jeg gerne ville have den - en velkomst til foråret.
      Og så passede det bare til kransen og det opslag jeg havde lavet. Fik også mere plads til billederne hvilket jeg er glad for da jeg før synes det hele blev så sammenklemt.

      Så er godt tilfreds med siden
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  4. Hvor er den flot din solkrans, og ja den spreder da masser af solskin.
    Øv at du er blevet forkølet, rigtig god bedring.
    Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette
      tak er glad for at du kan lide kransen og ja den spreder et helt bestemt lys når solen rammer den, så den ligger i stuens vindueskarm og lyser op og byder solen velkommen.

      Ja æv til den dumme forkølelse som er blevet til en influenza - gider det bare ikke - men der er ikke så meget at gøre end at tage det med ro, drikke varmt og sove - træls
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  5. Sikke et fint nyt udseende - dejligt lyst og rart :-)

    SvarSlet
  6. God ide at genbruge de små Påskeliljer på den måde...håber du viser den når den er helt tør.
    God bedring til både dig og Jack.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Rita
      Tak og det skal jeg nok gøre. Er også selv meget spændt på hvordan den ser ud når den er tørret, men der er flere der siger at den sagtens kan tørre og at den forbliver fortsat pæn og holder farven.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  7. Jeg må sige Kirsten at det er i sandhed en solkrans, for den skaber lys. Syntes lige frem at man bliver blændet af dejlig varm sol når man kigger på dine billeder.
    En utrolig skøn ide at genbruge blomsterne og jeg kan fortælle at den ikke mister sin smukhed ved at tørre.
    Jeg har nogle påskeliljer fra sidste år som jeg har tørret for sjov. De er så sart gule og fine at kigge på. Elegante og skrøbelig på samme tid.

    Rigtig skøn dag til dig og god bedring
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. P.s
      Din blog er blevet så fin med nyt lay out og smukt billede:-)
      Må lige sige at der er en fejl på linket til at tilmelde sig "dette website" Den skriver at der er fejl når jeg vil tilmelde mig.......
      Øv siger jeg bare for vil så gerne være tilmeldt og ikke kun følger:)

      Slet
    2. Kære Charlotte.
      tak og jeg er glad for at du både kan lide kransen og layout. Det ville så fint hvis den holdte sig i nogenlunde samme stand som den er nu, for den har noget særligt over sig, så ville være fint hvis den kunne tages frem ved lejlighed.

      Jeg har været inde at se hvad der kunne være galt, og jeg tænker at der i forbindelse med ændring af layout er sket en fra kobling - hvis det kan beskrives sådan :-), men fejlen skulle være rettet og jeg vil da gerne byde dig velkommen som tilmeldt :-) Så prøv lige igen, og hvis det ikke lykkes så skriv lige igen.
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  8. Skøn solkrans, der bare bekræfter mig i at jeg elsker gult! Friskt at komme på din blog i dag med alt det gule- ny god energi:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Anette.
      Ja det er en flot gul - orange farve, som jeg synes bliver endnu kønnere når den langsomt tørre - det bliver lidt som varm guld og lys rav.
      Er glad for at du kan lide det nye layout og det giver en ny god energi
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  9. Hej Kirsten.Smuk solskinskrans du har lavet.
    Den får os da i rigtig godt humør.
    Nu vil jeg ud og købe mig til lidt forår.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette. dejligt at du kommer i rigtig godt humør. Er spændt på hvad du får købt ind til foråret for det er jo allerede i næste uge :-) dejligt at tænke på
      Kh.
      Kirsten

      Slet
  10. Åhhh hvor er det en smuk sol krans. Jeg har før hen aldrig været så vild med gult, men er de sidste par år blevet helt vild med farven. Har faktisk selv et indlæg på vej med den farve ;o)
    Du har en rigtig dejlig blog Kirsten <3

    Knus Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lone.
      Tak jeg er glad for at du kan lide min blog. Jeg har heller aldrig været så meget til gul. Men det varme gule der går over i det lidt orange kan jeg godt lide, det er nok også derfor jeg godt kan lide tagettes, som der er mange der ikke kan lide eller har et lidt ambivalent forhold til.
      Jeg synes din fortælling om dit påskebord og med mormors spisestel er så sød, jeg kan godt forstå at du gerne ville have det, for det er sødt og et kært minde om hende.
      Kh.
      Kirsten

      Slet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten