tirsdag den 8. maj 2018

Tulipaner

skal det handle om nu. Og kun tulipaner.
Jeg har i mange år ikke haft tulipaner i haven, af den simple årsag at jeg ikke mente de ville her i min have.
Forrige år sneg der sig en pose tulipaner ned i indkøbsvognen, og med lidt skepsis blev de lagt.

Og vupti i foråret 2017 kom de. Hver og en :-). En ting at de kommer en gang, men de så kommer året efter er jo noget andet, nogen vil endda sige med stor sikkerhed at de ikke kommer.
Men nu var jeg blevet lidt mere modig, så sidste efterår købte jeg flere forskellige slags. De skulle rundt omkring i haven. Men af forskellige årsager og en masse regn blev det lige i sidste øjeblik. Og der var alle de fine skilte på poserne opløst.
Så kommer der en masse billeder af Tulipaner, men INGEN navne. Det undskylder jeg, men uanset hvad så er de flotte.

Det startede med de her


Og de ser lige så kønne ud som sidste år.
Og så kom alle de her




Synes den har en utrolig flot form og tegning på dens blomsterblade. Næsten som et truthorn 




De her enkle hvide med gul midte er store i deres blomst. Jeg skyde på en 10 cm. Og de har blomstret uafbrudt i godt 3 uger. Så de vil være kandidat til efterårets tulipanindkøb.






Jeg købte ikke kun hvide tulipaner, selvom det kunne se sådan ud. Men de er flotte.
Når jeg tænker forår tænker jeg umiddelbart gul orange farver.
Det skaber sådan en god stemning inde i mig når jeg ser de farver om foråret. Så der er også tulipaner i de farve nuancer.




En model magen til den hvide enkle tulipan. Utrolig flot, som man bare bliver glad i låget af at se på.

Og nu kommer der en del fyldte tulipaner som også er utrolig flotte.






Og så de sidste, som du sikkert kan gætte dig til er utrolig flotte, og specielle. Og de minder mig om en kødædende plante forklædt i pæne klæder. Eller hvad siger du?




så til efteråret bliver der sikkert i tulipaner - og jeg tror at dem jeg har vidst bliver øget i antallet, men der kommer sikkert nok også nye til.
Tak fordi du lod mig vise min tulipaner og jeg håber at du synes det var spændende.

Knus herfra
Jack og Kirsten






4 kommentarer:

  1. Hej Kirsten
    Flotte tulipaner, dejligt når de kommer igen.
    Knus

    SvarSlet
  2. Jeg elsker altsåmtulipaner og lægger mange tul8paner hvert år. Du har virkelig nogle dejlige tulipaner i haven - jeg gætter på at du falder for mange nye slags når du skal ud at købe t7lipnner til efteråret.

    SvarSlet
  3. These flowers are absolutely amazing! I don't think that I have ever seen the flower with the ridges around the petals, very pretty. Thanks for the share, hope you have a wonderful rest of your day.
    World of Animals

    SvarSlet
  4. Så nydelige tulipaner du har. Gøy at de trives godt hos deg. Du er heldig!
    Tulipaner trives hos meg også, men jeg har jordrotter ssom også er glad i tulipaner, så løkene blir enten spist eller flyttet rundt. Jeg er like spent hvert år om hvor mange som kommer.
    Morsomt å finne bloggen din. Ha en fin dag!
    Hilsen fra Turid

    SvarSlet

Mange tak for dit besøg på min blog. Du er hjertelig velkommen til at ligge en kommentar. Det vil jeg blive glad for.

Venlig hilsen Kirsten